ODP: ODP: Re: [AC] kernel sparc

Maciej Jan Broniarz gausus w gausus.net
Pon, 25 Gru 2006, 23:07:42 CET

06-12-25, Jakub Bogusz <qboosh w pld-linux.org> napisał(a):
> On Mon, Dec 25, 2006 at 10:38:40PM +0100, Tomasz Mateja wrote:
> W większości 32-bitowy userspace. I jądro dla zabytków jako dodatek ;)
> Sam nie robiłem testów, ponoć na sparcach 64-bitowy kod działa(ł?)
> wolniej i nie opłaca(ło?) się tak kompilować całego oprogramowania.
> Może nie dotyczyć nowszych ultrasparców.
> Nie wiem czy ktokolwiek robi czysto 64-bitową dystrybucję na sparca.
> Może gentoo.

Ze sparcami problemy sa dwa. W sparc32 nic powyzej 2.2 nie obsluguje
produkcyjnie sun4d. Odnosnie sparc64 to faktycznie 64bitowy jest tylko
kernel, reszta 32 bit. Qboosh ma racje. 64 bitowe binarki na sparc64
dzialaja wolniej.
Watpie zeby ktokolwiek robil 100% 64bitowe distro.

gausus
--
[ -----< Maciej Jan Broniarz || gausus w gausus.net >------ ]
| Siamo qui \ sotto la stessa luce \ sotto la sua croce \ |