ODP: ODP: Re: [AC] kernel sparc

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 25 Gru 2006, 22:57:18 CET

On Mon, Dec 25, 2006 at 10:38:40PM +0100, Tomasz Mateja wrote:
> [...]

Żeby nie było nieporozumień: w tym zdaniu "Linux" oznaczał samo jądro.
Userspace może być 32- lub 64-bitowy, z wyjątkiem paru źle
zaprojektowanych interfejsów (openswan, być może dotychczasowy
netfilter/iptables), nie działających z 32-bitowym ABI 64-bitowego
jądra.

> w takim razie co znajduje sie w drzewku sparc(AC) (jeśli nie port
> sparc32) bo w sparc64(AC) za wiele nie widze.

W większości 32-bitowy userspace. I jądro dla zabytków jako dodatek ;)
Sam nie robiłem testów, ponoć na sparcach 64-bitowy kod działa(ł?)
wolniej i nie opłaca(ło?) się tak kompilować całego oprogramowania.
Może nie dotyczyć nowszych ultrasparców.
Nie wiem czy ktokolwiek robi czysto 64-bitową dystrybucję na sparca.
Może gentoo.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.pl/