gramps.spec - pliki py pyo pyc i scrollkeeper

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 26 Gru 2006, 22:26:14 CET

On Tue, Dec 26, 2006 at 09:43:31PM +0100, Krystian Tomczyk wrote:
> Witam
> Przeglądałem cały wątek dotyczący plików py pyo pyc
> http://lists.pld-linux.org/mailman/pipermail/pld-devel-pl/2004-August/113985.html
> i nie bardzo rozumiem jakie były końcowe wnioski.
> O ile dobrze rozumiem to pliki py to źródła w pythonie, pyc - pliki
> skompilowane, a pyo - to skompilowane z optymalizacją?
> Tymczasem pakietuję wszystko i gramps działa, ale mi się to nie podoba.
> Część plików zostaje tylko jako .py. Czy ktoś znający się na pythonie
> mógłby na to zerknąć?

Zostawianie tylko jako *.py jest niedobre - w przypadku kiedy python
odwoła się do takiego pliku mając prawo zapisu do katalogu, skompiluje
go i zapisze plik *.pyc (lub .pyo) nie należący do pakietu.

Jeśli procedura instalacji sama tego nie robi, to *.py można
skompilować przy użyciu makr %py_comp / %py_ocomp podając ścieżkę
(z pominięciem $RPM_BUILD_ROOT) do katalogu z *.py jako parametr.
Do usuwania *.py można użyć makra %py_postclean; jeśli pliki są poza
standardowymi katalogami (%{py_site*}), trzeba dodać ścieżkę jako
parametr.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.pl/