mdadm, prośba o sprawdzenie na systemach z raidem

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Sob, 28 Sty 2006, 14:20:50 CET

On Sat, 28 Jan 2006, Arkadiusz Miskiewicz wrote:
> Trzeba by kopiować wszystkie blockowe /devy co wydaje się być przesadą.

Nie wiem czy przesada.
Po padzie tak naprawdę devy mogą się drastycznie pozmieniać.

Prosty przykład (może odrobinkę naciągany, ale miałem coś w ten deseń):
4 dyski: sd[abcd]

/ zrobiony na /dev/sda+sdc
sdb+sdd to była reszta.
Dlaczego tak - nie jest istotne.

Poleciał mi sdb i całość się posypała.

W tym co proponujesz to wprawdzie pójdzie, ale wystarczy, że chciałbym 3
dyski wrzucić o wyższych ID do jakichś operacji i byłaby totalna kicha.

Myślę, że wystarczyłoby wrzucić jakiś zestaw devów sd[a-e]* hd[a-e]* plus
to co jest w konfiguracji.

Albo to co jest w konfiguracji plus po jednym w w każdą stronę? (np. jest
sdb to wrzucamy sda-sdc).

mdadm nie potrafi sam tworzyć deviców?

> # mdadm -D --brief --config=/etc/mdadm.conf /dev/md0
> ARRAY /dev/md0 level=raid1 num-devices=2
> UUID=15f11854:3b0c7919:e6d14d5a:b24b9c61
>    devices=/dev/sda2,/dev/sdb2
[...]
> # rpm -q mdadm
> mdadm-1.7.0-1