php: gd i imagefilter()

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Pią, 3 Mar 2006, 18:07:17 CET

On Fri, 3 Mar 2006, Marcin Sztolcman wrote:
> Potrzebuję sobie w gd poużywać filtrów. W ftp'owej wersji php (a
> konkretnie php-gd) nie ma tejże funkcji, wg manuala:
>
> Notatka: Ta funkcja jest dostępna tylko jeśli PHP zostało skompilowane z
> dołączoną wersją biblioteki GD.
>
> W jaki sposób (poza ręcznym ./configure && make && make install)
> najłatwiej to zrobić? Skompiluje sobie sam, tylko nie mam pojęcia jak
> zmienić speca żeby przy kompilacji użył wersji dołączonej do bibliotek
> php.
>
> Wystarczy zmienić:
> --with-gd=shared,/usr \
> na
> [...]

Właściwą drogą jest zrobienie tego samego co robi patch:
php-gd_imagerotate_enable.patch

ten dodaje tylko jedną funkcję, ale tak naprawdę do dodania jest ich
trochę więcej. Wiąże się to z dodaniem odpowiednich kawałków w gd.spec
(tutaj odpowiednim wzorem jest: gd-rotate_from_php.patch).

Wszystko sprawadza się do tego, że w php są dołączane pomodyfikowane
źródła gd. I to momentami kretyńsko pomodyfikowane - AFAIR są specjalne
osobne funkcje obracające obrazki o 90, 180 czy 270 stopni... w momencie,
gdy praktycznie niczym się nie różnią. Plus identyczna praktycznie funkcja
obracająca o dowolny kąt...