xorg 7.0, radeon, dri [th]

Grzegorz Konopko kolodko1 w wp.pl
Śro, 22 Mar 2006, 13:57:01 CET

1. Działa komuś 'direct randering' na xorg 7.0 i sterownikach drm z jądra?

Mam radeona 9000 i kernel 2.6.14.6. Probowałem kilku kombinacji z drm (z jądra
i z kernel-video-drm.spec) i nic, zwis po kilkudziesięciu sekundach przy
odpaleniu glxgears.
W googlach zauważyłem ze z radeonami i dri i xorg 6.9.0/7.0 ogólnie nie jest
najlepiej pod linuksem. Natknąłem się międzyu innymi na:
http://www.nabble.com/-PATCH-new-radeon-memory-map-fixes-t999271.html#a2640058
nie wiem czy to rozwiąze błąd ale z tego co próbowałem nic nie zmienia.

Sterowniki firegl robia kernel panic ale nie wiem czy to nie wina kompilatora
(gcc-4.1.1 z th), w każdym razie firegl odpadają ze względu na przypadłość
jaką miały od zawsze czyli zwis przy przechodzeniu z iksów do konsoli [alt +
ctrl + Fx](albo odwrotnie, nie pamietam).

2 Pytanie numer dwa: czy sterowniki producenta chipsetów nvidia również mają
taka przypadłość (tzn, zawieszanie sie przy przechodzeniu z konsoli do
iksów)? Pytam bo patrząc pod katem XGL należało by zmienić kartę graficzną.
XGL nie działa na otwartych sterownikach drm (z tego co wiem, czy się mylę?)
więc jedyne wjście to zmiana karty graficznej na taką z chipsetem nvidia.