xorg 7.0, radeon, dri [th]

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Śro, 22 Mar 2006, 14:35:28 CET

On Wed, Mar 22, 2006 at 01:57:01PM +0100, Grzegorz Konopko wrote:
> 1. Działa komuś 'direct randering' na xorg 7.0 i sterownikach drm z jądra?
>
> Mam radeona 9000 i kernel 2.6.14.6. Probowałem kilku kombinacji z drm (z jądra
> i z kernel-video-drm.spec) i nic, zwis po kilkudziesięciu sekundach przy
> odpaleniu glxgears.

U mnie udawało się i parę godzin pograć przed zwisem. To wtedy, gdy
wyłączyłem MTRR w xorg.conf, AGP ustawiłem (w BIOSie i konfigu
xorg.conf) max na 2x, włączyłem EXA zamiast XAA. Ale nadal się wiesza
w dziwnych momentach, jak tylko DRI jest załadowane. Najczęściej, gdy ma
dużo 3D do przetworzenia, ale czasem nawet nie ruszając 3D w ogóle. Po
wywaleniu moduł dri z xorg.conf Xy działają 100% stabilnie.

Ale ja to miałem "od zawsze" na OpenSourcowych sterownikach do ATI.
I na ATI Rage 128 i na Radeon 9200SE i chyba na jeszcze dwóch innych
karach ATI. Trochę podejrzewam swoją płytę główną (chipset VIA KT133),
trochę kernel PLD.

> Sterowniki firegl robia kernel panic ale nie wiem czy to nie wina kompilatora
> (gcc-4.1.1 z th),

U mnie niby działały, ale:
1. akceleracja 3D działała przy co drugim uruchomieniu Xów (startx --
działa, wyłączenie Xów, startx -- nie działa, wyłączenie, startx --
działa).

2. Przy niektórych scenach 3D robiło Segmentation Fault. Najwyraźniej na
skutek przepełnienia stosu.

> w każdym razie firegl odpadają ze względu na przypadłość
> jaką miały od zawsze czyli zwis przy przechodzeniu z iksów do konsoli [alt +
> ctrl + Fx](albo odwrotnie, nie pamietam).

Jeśli używasz RadeonFB, to na VesaFB powinno być lepiej. Ale to marne
rozwiązanie.

Pozdrowienia,
        Jacek