eject - komunikat kernela

Kamil kamil.listy w klecza.pl
Pią, 24 Mar 2006, 11:24:52 CET

To wystarczyło wpisać "echo 0 > /proc/sys/dev/cdrom/lock" aby wyłączyć
blokowanie tacki (rozwiązanie ala windows) zamiast instalować ivman'a. Ivman
nic innego nie robi pod tym kątem. Nie wierzysz? Poszukaj tej lini w
źródłach.

Fakt faktem wysunięty w ten sposób nośnik jest zupełnie inaczej traktowany niż
kiedyś. Odblokowałem tackę tym poleceniem co podałem (ivman nie
zainstalowany), nacisnąłem przycisk wysuń przy zamontowanym urządzeniu,
ikonka znikła a z /etc/mtab zniknął wpis o cdromie. Wkładam inną (lub tą
samą) płytkę montuje i wszystko jest w porządku:] Znowu się pojawia ikonka w
kde i wszystko śmiga. W /var/log/kernel tylko wzmianka:
Mar 25 10:38:39 k1 kernel: VFS: busy inodes on changed media.
Mar 25 10:38:39 k1 kernel: VFS: busy inodes on changed media.
w momencie wysuwania zamontowanej płytki a później zasób jest usuwany z
mtab'a.

Nawet fajna sprawa:D Choć jestem sceptykiem co do takiego rozwiązanie (prędzej
bym jednak widział podpiętego pod zdarzenie wysunięcia płytki ejecta) to
jednak dla wielu osób powinno wystarczyć. Kiedyś niestety przy takim
wysunięciu płytki trzeba się było ładnie namęczyć aby zamontować nową.

Aha i jeszcze raz podkreślam nie potrzeba żadnego ivman'a, wystarczy tylko
wpisać "echo 0 > /proc/sys/dev/cdrom/lock" i dla pewności wrzucić
do /etc/rc.d/rc.local.

--
Pozdrawiam, Kamil