Xen -- dostosowanie kernela i glibc

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pon, 1 Maj 2006, 10:54:32 CEST

Witam,

Czeka mnie pewien projekt oparty o Xen, więc zacząłem się tym bawić...
Na początku spróbowałem przystosować kernel.spec (z AC-branch). Już
są tam wciśnięte patche Xen, zarówno Xen 2 jak i Xen 3. Żadne oczywiście
się nie nakładają... Okazuje się, że patche Xen 2 są dostępne tylko
dla kerneli 2.6.11 i podobno dalej rozwijane nie będą. To bym więc olał.
Xen 3 niby "testowy i niesupportowany", ale nie do końca, bo strony Xena
raczej właśnie trójkę promują. Do aktualnego Xen 3 są patche na kernel
2.6.16... więc na na nasze aktualne 2.6.14 nawet nie próbowałem tego
nałożyć. Zbudowałem sobie własny kernel, ale docelowo chętnie bym
widział dystrybucyjne kernele Xen.  Jest ktoś chętny na zrobienie Xena w
aktualnym kernelu z AC-branch? Mamy jakiś sensowny kernel.spec z 2.6.16,
który działa na tyle, że mógłbym spokojnie spróbować Xena dodać (bcond
oczywiście)?

Zbudowany przeze mnie kernel ładnie się zbootował pod Xenem w domenie 0,
ale zaraz przywitał mnie warning o niedostosowanym glibc. Aby Xen
działał optymalnie trzebaby glibc zpatchować czymś takim (na x86 i x86_64):
        http://wiki.xensource.com/xenwiki/XenSpecificGlibc
Przeszłoby to u nas jako default w dystrybucyjnym glibc?

Aby pod tym Xenem odpalić kolejne maszyny wirtualne (poza domeną 0)
potrzebowałem jeszcze działających narzędzi z xen.spec. Wczoraj dość
mocno popoprawiałem to co było i nawet mi za którymś razem zadziałało.
Potem przestało, ale to jeszcze obadam...

Ktoś jeszcze bawił się Xenem w PLD? Jakieś uwagi, propozycje, itp.?

Pozdrowienia,
        Jacek