[Ac] bmp wymaga home-etc?

Paweł Gołaszewski blues w pld-linux.org
Śro, 3 Maj 2006, 00:02:38 CEST

On Tue, 2 May 2006, Fryderyk Dziarmagowski wrote:

> kiedyś, gdy dodałem do gimpa wywołanie update-desktop-database, zwrócono
> mi uwagę, że wymuszam na użytkownikach nie posiadających
> desktop-file-utils jego zainstalowanie. podałem dokładnie ten sam
> argument, że to malutki programik. jak się okazało w trakcie dyskusji
> był to bardzo słaby argument... bo i zarzut był słuszny. o ile coś nie
> jest niezbędne potrzebne to nie powinniśmy przymuszać do jego
> stosowania.

Różnica w twoim przypadku jest taka, że programy będą działały idealnie
bez tego, a po prostym zainstalowaniu aplikacji - wszystko będzie
elegancko działające.

Tutaj tak różowo nie jest - albo przebudowanie albo brak ficzera.

Także analogia nie jest trafiona.

> i nie powinno być wogóle tego potwora, bo od tego jest ~/.config [1], a
> nie jakieś ~/.bzdura.
>
> [1]
> http://freedesktop.org/wiki/Standards_2fconfig_2dspec?action=highlight&value=%7E%2F.config

A co za problem zdefiniować HOME_ETC jako .config by-default?

IMO to dobry pomysł.

Poza tym - nie rozmawiamy tutaj tylko o freedesktop, ale o praktycznie
wszystkich programach, także konsolowych.