man a locale i rozne kodowania

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Śro, 10 Maj 2006, 14:08:19 CEST

Dnia środa, 10 maja 2006 13:15, Andrzej Krzysztofowicz napisał:

> Wystepuja tu nastepujace problemy:
> 1. W formacie tekstowym manuala nie ma informacji o uzytym kodowaniu
>    ani miejsca na nia.

> Rozwiazaniem dla pkt.1 mogloby byc przechowywanie stron w UTF-8 (ale patrz
> pkt.3) lub przejscie na (wspierany przez mana) format html (zna ktos
> przyzwoity konwerter?).

$ cp /usr/share/man/pl/man1/ls.1.gz .
$ gzip -d ls.1.gz
$ man2html ls.1 > ls.1.html
$ konqueror ls.1.html

wynik wygląda całkiem sensownie. jedyne co trzeba to takiego html-a
wzbogacić o informację nt. kodowania znaków.

> Czekam na uwagi/komentarze. I poprawki, jesli gdzies powyzej sie myle.

mi manuale w html-u się podobają, bo to co teraz mam po `man ls`
przy LC_LANG=pl_PL.UTF-8, to się pochlastać można ;)