[Ac] Problemy z montowaniem i powolny udev (c.d.)

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Czw, 11 Maj 2006, 01:30:54 CEST

W poście z pierwszego maja tego roku przedstawiłem problem z wykrywaniem
na czas (przed montowaniem FS-ów) kontrolerów SCSI z użyciem udev-a
(udev-079-4, kernel-vserver-2.6.16.11-3). Testowane na kontrolerach
Adaptec AHA-2940U2/U2Wm i Intel.

Fryderyk Dziarmagowski podesłał mi regułki do UDEV-a, która pomogła
tylko częściowo (czasami wykrywało a czasami nie). Koniec końców
umieściłem moduły w initrd i teraz działa jak trzeba.

Zastanawiam się teraz czy warto o to jakie przyjąć oficjalne stanowisko
w tej sprawie (np. dla dokumentacji), czy dalej będzie prowadzona walka
z udevem czy zalecać wrzucanie modułów kontrolerów SCSI,IDE(?) od razu
do initrd.

W drugim wypadku pewnym ułatwieniem było by wykrywanie urządzeń dla
wszystkich dysków a nie tylko dla urządzeń z rootfsem (chodzi o
konfigurację w /etc/sysconfig/geninitrd).

Pozdrawiam,
--
Paweł Kwiatkowski
e-mail/jid: qwiat w pld-linux.org