mksd

Bartosz Świątek swiatek w informatik.hu-berlin.de
Pon, 22 Maj 2006, 21:12:38 CEST

Dnia poniedziałek, 22 maja 2006 20:45, Mateusz Korniak napisał(a):
> Z mojej zawsze są, gdy zepsuty program próbuje się "naprawiać" nadając mu
> uprawnienia root'a.

daemon --user mksd odnosi się do funkcji z /etc/rc.d/init.d/functions a nie do
samego programu mksd. Wiec nie ma tu mowy i jakimś sztucznym naprawianiu. Po
prostu próba chrootowania go jest błędem. Gdyby to miało działać to opcja -u
w mksd też by działała. Z jakichś mi nie znanych powodów jednak ta opcja nie
działa (nawet -u root). Natomiast uruchomiony z roota pozwala skanować
programom choćby pocztę. Więc co jest lepsze... chrootowany mksd, który jest
psu na budę, czy może niechrootowany, który spełnia swój cel w systemie ?

--
Bartosz Świątek