[th] glib2-static

Szymon Siwek sls w poczta.wp.pl
Nie, 5 Lis 2006, 20:55:59 CET

On Sun, Nov 05, 2006 at 04:30:22PM +0100, sparky w pld-linux.org wrote:

> nie

A jaka jest przydatność glib2-static bez zainstalowanego glibc-static
(pomijając uClibc, dietlibc etc)

> nie
>
> Statyczne biblioteki to tylko pliki .o zlozone razem, nie maja one w
> sobie zadnej informacji z jakimi bibliotekami powinny byc konsolidowane.
> I teoretycznie, mozna by je konsolidowac z czymkolwiek co udostepnia
> potrzebne funkcje.

Jeśli nie mam zainstalowago glibc-static informację o braku -lc dostaję.

> AFAIK pkg-config jest tylko dla bibliotek dynamicznych, nie koniecznie
> informacje musza sie zgadzac dla bibliotek statycznych. Lecz jesli
> biblioteka dynamiczna uzywa -lrt to powinno sie to tam znalezc.
>
> Wszystkie informacje potrzebne do linkowania statycznego powinny, i
> musza sie znajdowac w ostatecznym programie.

teoretycznie, można by się spodziewać, że 'pkg-config --static' zwróci coś
sensownego.

--
Szymon Siwek
Los nikomu nie szczędzi rozczarowań.