[th] glib2-static

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 6 Lis 2006, 00:12:18 CET

On Sun, Nov 05, 2006 at 08:55:59PM +0100, Szymon Siwek wrote:

> A jaka jest przydatność glib2-static bez zainstalowanego glibc-static
> (pomijając uClibc, dietlibc etc)

Normalna. Można zlinkować z libglib-2.0.a nadal linkując dynamicznie
z libc.

> Jeśli nie mam zainstalowago glibc-static informację o braku -lc dostaję.

Bo widocznie jest podana flaga -static, wymuszające linkowanie
statycznie ze wszystkimi bibliotekami. Nie jest to jedyna możliwość.

> teoretycznie, można by się spodziewać, że 'pkg-config --static' zwróci coś
> sensownego.

To musi obsługiwać plik .pc dla danej biblioteki.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.cs.net.pl/