SOURCES: postgresql.init - don't wait for startup. It fails on som...

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Pon, 9 Paź 2006, 23:04:36 CEST

On Sat, Oct 07, 2006 at 12:58:24PM +0200, Paweł Gołaszewski wrote:
> Ale tego TheRightWay(TM) nie poprawię, bo za mało znam postgresa. Zapewne
> wpis ten powinien być zmodyfikowany do:
> local	all	postgres		trust
>
> Albo też defaultowo przy inicjowaniu bazy powinno być ustawiane losowe
> hasło i powinno być wpisywane do pliku ~postgres/.pgpass ? A potem zamiast
> "trust" powinno być "password" ?

IMHO dla połaczeń "local" optymalnym rozwiązaniem jest "ident sameuser".
Hasłem nie uzyska się więcej bezpieczeństwa, a jeszcze trzeba się
martwić tym, żeby plik z hasłem był bezpieczny.

Pozdrowienia,
        Jacek