Nagłówki userlandowe

Paweł Sikora pluto w agmk.net
Pon, 4 Wrz 2006, 12:20:46 CEST

Dnia poniedziałek, 4 września 2006 13:16, Wojciech "Sas" Cieciwa napisał:

> Wszystko pięknie ładnie.
> A masz jakieś rozwiązanie inne niż siedzenie ręcznie nad nagłówkami ?

nie ma, co prawda był pomysł, aby zamiast rodzielać nagłówki
(i sprawdzać #includes w całym jajku) zmodyfikować struktury jądra
tak, by uzywały flexible array dla prywatnych danych jądra.
dzięki temu userland miałby stabilne ABI, jądro mogło mieszać sobie do woli.

$ gcc user_kernel_h.c -ansi -Wall -O2 -D__KERNEL__ -m32 && ./a.out
allocating 12 byte(s)...
sizeof( some_struct ) = 8

$ gcc user_kernel_h.c -ansi -Wall -O2 -m32 && ./a.out
allocating 8 byte(s)...
sizeof( some_struct ) = 8