Skopane rc-scripts ?

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Sob, 9 Wrz 2006, 10:33:14 CEST

On Sat, Sep 09, 2006 at 09:25:57AM +0200, Andrzej Krzysztofowicz wrote:
> [...]
>                                 m=$?
>                                 check_ethtool $1
>                                 e=$?
>                                 if [ $m -eq 1 ] || [ $e -eq 1 ] ; then
>                                         return 1
>                                 fi
>                                 if [ $m -eq 2 ] && [ $e -eq 2 ] ; then
>                                         return 1
>                                 fi
>                                 usleep 500000
>                                 timeout=$((timeout+1))
>                         done
>
> Karta to:
> 00:0a.0 Ethernet controller: 3Com Corporation 3c900B-TPO Etherlink XL [Cyclone] (rev 04)

Jeżeli to jest gigabitowa, to MII-tool nie zadziała (nie obsługuje GII).
Zdarzają się też karty nie obsługiwane przez ethtoola, ale obecnie
rzadko (np. 10base2).

check_ethtool nie ma szans zadziałać ze względu na sprawdzanie
nieistniejącego pliku (/sbin/ethtool).

> Jakies pomysly, jak to rozwiazac, zeby nie bylo w tym przypadku problemu z
> DHCP, takze podczas instalacji?
> Jesli nie bedzie innych propozycji, to wylacze ten test (wprowadzajac
> ewentualnie obligatoryjny timout).

Opcja do wyłączenia. A instalator tego chyba nie sprawdza?

> BTW: ethtool jest a Ac w /usr/sbin , a jesli ma byc uzywany podczas
>      podnoszenia sieci, to powinien byc w /sbin raczej...

Nawet tam go rc-scripts szukają.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.cs.net.pl/