Buildery AC - co z nimi jest? Prognozy dot. AC 2.1.

Marcin Król hawk w limanowa.net
Nie, 19 Sie 2007, 19:42:21 CEST

> Chciałem się zapytać dlaczego od ponad 3 tygodni buildery AC (i386-i686
> i ac-athlon) nie działają?

O ile wiem awaria sieci na PG. Ankry probowal interweniowac, ale ze
sezon ogorkowy to nikogo wladnego nie zlapal. Mam jednak cicha nadzieje,
ze po weekendzie buildery rusza i jak wroce z urlopu za tydzien to juz
bedzie mozna cos dzialac.

> Drugie moje pytanie dotyczy planów wydania AC 2.1.

Nie bedzie czegos takiego jak Ac 2.1. Jezeli juz bedzie to PLD 2.1 Ti
jak kiedys wspominalem. Ac to 2.0 i przewidywany EOL tej linii to
poczatek roku 2008 (z braku chetnych do utrzymywania).

> Swego czasu release
> manager od AC mówił, że nie dopuści do zapuszczenia tego wydania i
> zamierza uaktualnić bazę programów do nowszych wersji.

Release manager sam jeden nie uciagnie calej dystrybucji, a chetnych do
(jakichkolwiek) uaktualnien na AC-branch mozna policzyc na palcach rak.
Ja nikogo do pracy zmuszal nie bede, a sam w pierwszej kolejnosci robie
to co mi jest potrzebne. Uprawnienia do budowania paczek ma oprocz mnie
14 osob. Uprawnienia do przenoszenia paczek ma oprocz mnie jedna osoba.
O ilosci uprawnionych do robienia uaktualnien na AC-branch nawet nie
wspominam (hint: CVSROOT/users).

> Czy już coś wiadomo na ten temat? Jaki kernel będzie obrany za defaultowy w 2.1?

Wersja 2.1 (Ti) jeszcze nie ruszyla bo:

1) mialem -ENOTIME na postawienie builderow
2) glen chial pomoc przy stawianiu builderow, ale polegl
3) w miedzyczasie wyszlo stabilne gcc 4.2 i zaczal sie sezon urlopowy
4) poniewaz glibc, gcc, xorg mialy by byc w tych samych wersjach co w Th
zaczalem sie zastanawiac nad sensem calego pomyslu (Ti od Th roznilo by
sie tylko tym, ze w Ti tak jak w Ac byly by zabronione wersje
alfa/beta/RC itp, z drobnymi wyjatkami oczywiscie)

Kernel byl by "im nowszy tym lepiej". Linie Ti chcial bym utrzymywac w
ciaglym rozwoju wliczajac w to nawet drastyczne upgrade'y ze snapshotami
co jakis czas. Warunkiem oczywiscie byla by odpowiednia ilosc
zainteresowanych do pracy przy PLD 2.1. Sadzac po Ac uwazam, ze tu byl
by najwiekszy problem. To tez powoduje, ze zastanawiam sie nad
sensownoscia calego pomyslu.

Poki co wersja 2.1 wisi w martwym punkcie, a ja znow co jakis czas mysle
o forku we wlasna robiona na wlasne potrzeby mini wersje PLD.

M.