SPECS: cvs-nserver.spec, cvs.spec - Conflicts instead of Obsoletes

Patryk Zawadzki patrys w pld-linux.org
Pon, 3 Gru 2007, 00:58:29 CET

03-12-07, Jan Rekorajski <baggins w sith.mimuw.edu.pl> napisał(a):
> Znaczy sie mnozymy byty bo yum ma cos pokrecone i jakies glaby uwierzyly
> w nieomylnosc firmy RedHat i tez u siebie namieszaly?
> No bez przesady.

Od zawsze w PLD "the right way" było providowanie i obsoletowanie po
wirtualnych nazwach, a nie po nazwach pakietów.

Gdybyś nie czytał mojego poprzedniego posta, to napisałem tam, że ten
mechanizm rozwiązuje problem, który obecnie przy użyciu poldka nie
pozwala na czystą aktualizację choćby z Ac to Th.

Dlatego chętnie widziałbym w poldku identyczne zachowanie, jakie ma
smart: "jeśli obsolete pakietu A wskazuje na nazwę pakietu B (a nie na
jeden z provides), proponuj zastąpienie pakietu B pakietem A".

Większość zmian jest już na miejscu w PLD, smarta używam często
(między innymi do ratowania poldka, który się zapomniał zaktualizować
przy upgradzie rpma) i nie ma na co narzekać. Zmianę w cvs ja zepsułem
i mea culpa, ale nie jest to problem złej metody, tylko słabego
developera (wprowadziłem też Suggests w PLD, co niektórzy odebrali
jako psucie).

--
Patryk Zawadzki
PLD Linux Distribution