Problem z Postfixem i Postgresql

Michal Abramowicz ab_1 w abram.eu.org
Pon, 3 Gru 2007, 08:52:34 CET

On Mon, Dec 03, 2007 at 07:59:20AM +0100, Paweł Muszyński wrote:
> Na samym początku chciałbym sie przywitać, to mój debiut na pld-devel-pl.
>
> Rozwiązałem problem przez zmianę LATIN1 -> LATIN2 w tym kawałku kodu,
> google w sumie nic na ten temat nie mówi, znalazłem tylko jedną
> informacje - o zakomentowaniu tego fragmentu kodu.

Nie koniecznie ;-)
np na mym laptopie działa:

template1=# \encoding latin1
template1=# \encoding latin2
template1=# SELECT  version();
                                              version
 PostgreSQL 8.2.4 on i686-pld-linux-gnu, compiled by GCC
i686-pld-linux-gcc (GCC) 3.3.6 (PLD Linux)

[root w nx7300 ~]# pg_controldata /var/lib/pgsql|grep LC
LC_COLLATE:                           pl_PL.UTF-8
LC_CTYPE:                             pl_PL.UTF-8

na innym:
template1=# \encoding latin1
latin1: invalid encoding name or conversion procedure not found
latin2 już ok.
template1=# SELECT  version();
                                              version
 PostgreSQL 8.2.0 on i686-pld-linux-gnu, compiled by GCC
i686-pld-linux-gcc (GCC) 3.3.6 (PLD Linux)

wiem że ciut stary ale ;-) sam nie wiem dlaczego tak śmiesznie jest,
dobra nie ważne, kwestja pewnie instalacji,

co do zmiany w postfixie też to przerabiałem, i raczej wina jest po
stronie postgresa że nie umie latin1 zrobić (patrz wyżej) oraz jeszcze
większa wina że ten parametr w postfixie nie jest konfigurowalny,

przyznam się że na szybko też zrobiłęm patcha na latin1/latin2 i z bani,
ma działać, ino ... nie jest to takie pldowokoszerne ;-))

S pozdravem!

--
Michał Abramowicz	abram  pld  -  linux  org