Problem z Postfixem i Postgresql

Paweł Muszyński pmuch w zamek.szczecin.pl
Pon, 3 Gru 2007, 08:59:23 CET

Michal Abramowicz pisze:

> Nie koniecznie ;-)
> np na mym laptopie działa:
>
> template1=# \encoding latin1
> template1=# \encoding latin2
> template1=# SELECT  version();
>                                               version

Pytanie, jakie masz domyślne kodowanie bazy - pewnie utf-8 - i dlatego
działa (konwersje utf-8-> latin1 i utf8->latin2 hulają bez problemu

> [...]
> latin2 już ok.
> template1=# SELECT  version();
>                                               version
>
> wiem że ciut stary ale ;-) sam nie wiem dlaczego tak śmiesznie jest,
> dobra nie ważne, kwestja pewnie instalacji,
>
> co do zmiany w postfixie też to przerabiałem, i raczej wina jest po
> stronie postgresa że nie umie latin1 zrobić (patrz wyżej) oraz jeszcze
> większa wina że ten parametr w postfixie nie jest konfigurowalny,
>
> przyznam się że na szybko też zrobiłęm patcha na latin1/latin2 i z bani,
> ma działać, ino ... nie jest to takie pldowokoszerne ;-))

Na dzień dzisiejszy jedyne rozwiązanie to zmiana bazy na utf-8, ale z
tej bazy korzysta jeszcze jeden system i nie mam na dzień dzisiejszy
możliwości / czasu żeby wszystko z latin2 na utf-8 przerabiać.

Pawel