SPECS: cvs-nserver.spec, cvs.spec - Conflicts instead of Obsoletes

Patryk Zawadzki patrys w pld-linux.org
Śro, 5 Gru 2007, 00:52:56 CET

04-12-07, Tomasz Pala <gotar w polanet.pl> napisał(a):
> Bo:
> 1. śmiecą,
> 2. nie są logicznie uzasadnione.

Cel jest taki, żeby dało się odróżnić pakiet, który zmienił nazwę
(Obsoletes na nazwę istniejącego pakietu) od pakietów wzajemnie
wymiennych (Obsoletes na wspólne provides). I ma się do yuma wcale, bo
yum tego nie używa. Korzysta z tego smart i chciałbym, żeby korzystał
poldek (w tej chwili na przykład upgrade GNOME wymaga wpisania
"install gnome-control-center," bo przy "upgrade gnome-*" "osierocony
pakiet control-center" zaznacza śmieci).

> W jaki sposób można to zrobić? Bo ja mimo wieloletniej obsługi
> n-dziesięciu serwerów nie spotkałem się z tym w praktyce.

Już raz mi poldek zrobił taki burdel, że poldek przez jakąś zależność
od wwwserver mi zamienił lighttpd na apache przy upgradzie (nawet nie
instalacji) maszyny produkcyjnej. Ale to ma się nijak do wątku, bo po
moich zmianach poldek działa tak samo, jak działał. Usunąłem tylko
obsoletes między pakietami, które da się bez cyrków instalować i
używać obok siebie.

--
Patryk Zawadzki
PLD Linux Distribution