SPECS: kvm.spec

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Sob, 15 Gru 2007, 12:33:05 CET

Dnia piątek 14 grudzień 2007, Jakub Bogusz napisał:
> [...]
Ok, już rozumiem.

> Jeżeli to jest to samo qemu, co w qemu spec, to jedno wystarczy.
No właśnie cały problem w tym, że nie jest dokładnie to samo.
1. KVM używa zmodyfikowanej wersji qemu ale generalnie chodzi tylko o binarkę
qemu-system-x86_64.
2. Druga binarka qemu-img służy do tworzenia obrazów i ta jest już identyczna
w obu pakietach
3. Pozostałe pliki również są identyczne w obu przypadkach

I dlatego paczka kvm może dostarczać tylko binarkę qemu-system-x86_64 (trzeba
zmienić nazwę aby nie było konfliktów np. na kvm, qemu-kvm) a resztę ma z
qemu.

Zalety? Można mieć i qemu i kvm w systemie bez żadnych konfliktów i bez
kombinowanie z wrzucaniem plików w inne miejsce
(/usr/lib/kvm/share/qemu/*, /usr/lib/kvm/bin) a binarki są tam gdzie być
powinny.

Niestety trochę przekłamuję ponieważ wersja w kvm jest prawdopodobnie nowsza.
Może ktoś ma inny pomysł jak to lepiej zrobić? Jeśli ktoś jest przeciwny abym
to wrzucił to ok wrzucę sobie na inny branch... może komuś się przyda.

> Tylko nie wiem po co ścieżki typu //usr/*
To się nazywa metoda "Cutiego i Pastiego";) Dzięki;)

--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic