[AC] geninitrd, KONIECZNY update!

Cezary Krzyzanowski dhubleizh w o2.pl
Wto, 13 Lut 2007, 08:22:21 CET

Dnia 12-02-2007, pon o godzinie 22:32 +0100, matowy napisał(a):

> Tak z ciekawosci co daje zmiana formatu?

Ja to obiłem rzeczywiście dla fbsplasha, ale w ogólności initramfs jest
wołany przez jajko znacznie wcześniej niż initrd. Od initramfs wymaga
się, żeby sam znalazł i zamontował partycję root po czym uruchomił inita
(w initrd kernel próbuje sam to zrobić, jak user nie zaimplementuje).

W ogólności initrafms jest implementacją early-userspace. Przy odrobinie
pokombinowania można wyczyniać różne cuda wtedy, typu rozkodowywanie
partycji root na podstawie klucza na piórze, montowanie sieciowych
dysków jako root i inne cuda, jakie sobie wymyślisz.

Cz w rny