[AC] geninitrd, KONIECZNY update!

Arkadiusz Patyk areq w pld-linux.org
Wto, 13 Lut 2007, 12:33:00 CET

Cezary Krzyzanowski (dhubleizh w o2.pl) wrote:

> Ja to obiłem rzeczywiście dla fbsplasha, ale w ogólności initramfs jest
> wołany przez jajko znacznie wcześniej niż initrd. Od initramfs wymaga
> się, żeby sam znalazł i zamontował partycję root po czym uruchomił inita
> (w initrd kernel próbuje sam to zrobić, jak user nie zaimplementuje).
>
> W ogólności initrafms jest implementacją early-userspace. Przy odrobinie
> pokombinowania można wyczyniać różne cuda wtedy, typu rozkodowywanie
> partycji root na podstawie klucza na piórze, montowanie sieciowych
> dysków jako root i inne cuda, jakie sobie wymyślisz.

To wszystko daje się zrobić również w "tradycyjnym" initrd.

Dla mnie główną zaletą initramfs jest to, że jest on RW na ramfs
i prosty sposób jego tworzenia jako archiwum cpio.
Dodatkowo można załadować kilka initramfs jeden po drugim i zostaną
one razem wypakowane do /.

Pozdrawiam,
--
Arkadiusz Patyk [areq(at)pld-linux.org] [http://rescuecd.pld-linux.org]
[IRC:areq skype:arekpatyk  GG:1383]  [AP3-6BONE] [AP6067-RIPE]