polskie manuale.

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Wto, 24 Lip 2007, 20:05:17 CEST

On Tue, Jul 24, 2007 at 02:17:44PM +0200, Paweł Sikora wrote:
> no wlasnie, czy sa ktosie zajmujace sie ich aktualizacja?

Jak się znajdzie chętny...
Kiedyś zacząłem w man.spec przygotowywać środowisko do generowania
aktualnych tarballi z manualami do pozostałych pakietów (wszystkich
międzynarodowych, nie tylko polskich), utknąłem gdzieś w 1/4
(vide SOURCES/man-pages-tars.list) - żmudne zajęcie.

Druga sprawa to aktualność "upstream" - tu w przypadku polskich
tłumaczeń wygląda jeszcze gorzej.
W ogóle pojawił się jakiś fork:
http://ptm.linux.pl/ (stary projekt w nowym miejscu, chyba mało aktywnie
rozwijany, nie wiem co z repozytorium po zwinięciu starego cvs.pld.org.pl;
ale ostatni snapshot jest z czerwca 2007)
http://ptm.berlios.de/ (coś nowego, zupełnie inni ludzie... i z tego co
widzę to stoi w miejscu od 8 miesięcy)

> zdarzlo mi sie juz kilka razy, ze man(pl) byl lekko starawy
> i nie zawieral opisow interesujacych mnie opcji, co finalnie
> skonczylo sie tym, ze mam aliasa man==`LANG=C man`.
> przykladowo man.mplayer nie zawiera sekcji dotyczacych dvdnav,

mplayer akurat trzyma tłumaczenia u siebie - więc jeśli w ich SVN jest
nieaktualne, to trzeba im podesłać łatkę.

> a byc moze i innych  takze. fajnie by bylo zorganizowac
> detekcje zmian w oryginalnych manualach i pot-ach przy okazji
> zaciagania nowych zrodel przez distfiles, ale obawiam sie,
> ze to nie bedzie takie proste...

Z *.pot/*.po nie ma większego problemu - w przypadku zmiany komunikatów
oryginalnych tłumaczenia starych nie są używane, aktualność *.po można
sprawdzić przez msgfmt -c -v.
Tłumaczenia utrzymywane w ramach GNU TP mają zestawienia na stronie
projektu (polskie pod http://translationproject.org/team/pl.html).
Jak jest ktoś chętny do pomocy to zapraszam.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.pl/