[Th/x86_64] xen, lvm itd

Jacek Konieczny jajcus w jajcus.net
Czw, 14 Cze 2007, 08:42:21 CEST

On Thu, Jun 14, 2007 at 07:30:41AM +0200, Adam Gołębiowski wrote:
> Niestety do xen.spec w HEAD (xen-3.0.4) nie mamy odpowiedniego kernela.
[...]
> Niedawno wyszedł xen-3.1.0 przeznaczony dla 2.6.18, w fedorze dla
[...]
> Na początku wakacji którymś z nich chciałbym się pobawić,

Ja tylko dodam, że xen (i 3.0.4 i 3.1.0) ma problemy z gcc 4.2 -- sieć w
domU nie działa.  Po dwóch tygodniach walk, z pomocą developerów Xena
udało mi się ten problem namierzyć i naprawić (w gcc 4.2 bitfieldy typu
'signed int' działają niekoniecznie tak, jak się niektórym mogłoby
wydawać). Patch w archiwach xen-devel.

> pytanie tylko którym i jak to rozwiązać - ja widzę osobny
> spec(kernel-xen.spec) lub

Ja mam własne kernel-xen0.spec i kernel-xenU.spec. Ale to wszystko
"wykrojone na miarę" moich potrzeb, więc w PLD niespecjalnie się przyda.
Używam Xen 3.1.0 z kernelem 2.6.18. Działa, ale ja sobie i tak potrafię
w tym jakiś problem znaleźć (teraz próbuję opanować XEN-API) ;-)

Pozdrowienia,
        Jacek