chroot developerski

Cezary Krzyzanowski dhubleizh w o2.pl
Pon, 19 Mar 2007, 08:16:18 CET

Dnia 19-03-2007, pon o godzinie 00:12 +0100, Tomasz Trojanowski
napisał(a):

> OIDP poldek pozwala na okreslanie programu odpowiedzialnego za ściaganie
> plików z FTPa. Nie byłoby chyba wielkom problemem napisanie wrappera na
> wgeta który oprócz ściągania plików z FTPa, cacheuje je lokalnie, a
> ponadto przy kazdym uruchomieniu (i połączeniu z FTPem) sprawdza czy
> cacheowane pliki jeszcze tam są i jeżeli nie usuwa je.

Generalnie u mnie wykreował się taki pomysł z melanżem rozwiązań tutaj
podanych i radami Undefa. Na developerskiej maszynce robię chroota z
najbardziej użytecznymi narzędziami (vim, diff, adapter,...) i potem dla
każdej developionej paczki kopiuję sobie ten base do innego katalogu.

Do tego skrypcik zarządzający, który robi następujące rzeczy:

      * Montuje przez -bind katalog ~/rpm do
        ~/rpm/chroots/home/users/builder/rpm (to pozwala mieć wspólne
        SPEC-e i potem wspólne RPM-y dla łatwego poldek -n home)
      * Montuje przez -bind katalog ~/rpm/poldek-cache do
        ~/rpm/chroots/var/cache/poldek (chroot ma ustawione korzystania
        z cache'a właśnie tam
      * Zarządza chrootami (dodaje, usuwa, pozwala logować się jednym
        poleceniem zamiast trzema su - )
      * Robi jeszcze inne rzeczy, które wyjdą po drodze ;)

Do tego wszystkiego odpowiednie ustawienia poldka (keep i cache wskazuje
na ten /var/cache/poldek). Na katalog ~/rpm napuszczam tmpwatch-a, ew.
tylko na niektóre podkatalogi, jak na pewno ~/rpm/BUILD na
~/rpm/poldek-cache.

Do tego można dopisać linijkę do skryptu builder, żeby wypieprzał
zawartość ~/rpm/BUILD po *udanym* budowaniu paczki.

Jak będę miał chwile, to postaram się to u siebie poskładać zusamen do
kupy i napisać jak to działa, ew. potem na pld-linux.org jak to zrobić i
jak korzystać.

Zdrawiam
Cz w rny