[pld-devel-pl] Organizacja strony pld-linux.org, pomoc do zaoferowania

Michał Rączka michaloo w gmail.com
Śro, 9 Maj 2007, 01:16:24 CEST

Hej,

Chciałem się dowiedzieć jak wygląda u Was sprawa zarządzania stroną. A
konkretniej: z kim powinienem nawiązać kontakt jeżeli byłbym chętny
pomóc w jej rozwoju?

Ostatnio zauważyłem, że treść tworzycie (przynajmniej teoretycznie) po
angielsku, a wersja polska jest tylko jej tłumaczeniem. Od jakiegoś
czasu biorę udział w spolszczaniu artykułów około tematów otwartego
oprogramowania i wolnej kultury (creativecommons.org, icommons.org
itd.) i reakcja tamtejszej społeczności na tą pracę była całkiem
pozytywna, więc wielkiego partactwa w niej chyba nie było.
Śmiem zatem twierdzić, że jakieś minimalne doświadczenie mam.

Z PLD korzystam już od 4 lat i pomyślałem, że warto by wesprzeć
projekt przynajmniej w sprawach dokumentacji czy strony. Przyjrzałem
się wstępnie części FAQ, wychodząc z założenia, że wersja polska, będąca
starszą od angielskiej niemal o rok, będzie trochę nieaktualna, ale
jest co najwyżej "troszkę".
Słyszałem też o rozbieżnościach w dokumentacji, ale tego tropu jeszcze
nie zbadałem, nie chcąc robić czegoś niepotrzebnie.

Dowiedziałem się także, że jeżeli są jakieś braki w polskiej wersji
strony to tylko dlatego, że nie ma na nią zapotrzebowania. Jeżeli to tak
działa, to ja mogę zgłosić takie zapotrzebowanie i samemu się (sic)
zaspokoić.
I tą odważną deklaracją chciałbym zakończyć ten list.

Dziękuję, pozdrawiam
Michał michaloo Rączka