[pld-devel-pl] Organizacja strony pld-linux.org, pomoc do zaoferowania

Paweł Kwiatkowski qwiat w o2.pl
Śro, 9 Maj 2007, 20:45:02 CEST

Dnia 09-05-2007, śro o godzinie 01:16 +0200, Michał Rączka napisał(a):

> [...]
> angielsku, a wersja polska jest tylko jej tłumaczeniem. Od jakiegoś
> czasu biorę udział w spolszczaniu artykułów około tematów otwartego
> oprogramowania i wolnej kultury (creativecommons.org, icommons.org
> itd.) i reakcja tamtejszej społeczności na tą pracę była całkiem
> pozytywna, więc wielkiego partactwa w niej chyba nie było.
> Śmiem zatem twierdzić, że jakieś minimalne doświadczenie mam.
>
> Z PLD korzystam już od 4 lat i pomyślałem, że warto by wesprzeć
> projekt przynajmniej w sprawach dokumentacji czy strony. Przyjrzałem

Na razie FAQ jest na stronie PLD i na forum: [PL]Wsparcie  > Problemy
Ogólne. Dawno nie czytałem żadnego z nich więc nie wiem czy można je
sensownie połączyć w jedno.

> Słyszałem też o rozbieżnościach w dokumentacji, ale tego tropu jeszcze
> nie zbadałem, nie chcąc robić czegoś niepotrzebnie.

Wersja PL i EN to dwa różne światy, tu dla odmiany dokumentacja EN jest
dużo starsza i skromniejsza. Polska wersja poza kilkoma rozdziałami
trzyma się całkiem nieźle i nie ma tu za wiele do roboty. Ważniejsze by
było przetłumaczenie PL->EN.

> Dowiedziałem się także, że jeżeli są jakieś braki w polskiej wersji
> strony to tylko dlatego, że nie ma na nią zapotrzebowania. Jeżeli to tak
> działa, to ja mogę zgłosić takie zapotrzebowanie i samemu się (sic)
> zaspokoić.

U nas zawsze brakuje rąk do pracy. Frontpejż jest rzadko uaktualniany i
niektórzy ludzie myślą, że PLD już umarło. Myślę że przydał by się od
czasu do czasu jakiś news.

Na pld-linux.org jest wiele dobrych stron o do których nie prowadzą
żadne linki np.: http://pld-linux.org/Vserver. Przydało by się je jakoś
zagregować.

--
Paweł Kwiatkowski