Program instalacyjny

Andrew Dyjak cli3nt w bsd.miki.eu.org
Pon, 21 Maj 2007, 23:39:26 CEST

On Pn Maja 21 2007, 11:28 pm, Jakub Bogusz wrote:

> Ten komu się akurat zechce/ma motywację.

Aha.

> Bez przesady, to już pod PEBKAC podpada.

Oczywiscie, wszak nie mozna wyjac plyty instalacyjnej PLD chyba, ze
zrobimy to bruteforcem (np. igla) wiec to jest typowy blad PEBKAC co nie
zmienia faktu, ze program instalacyjny MOGLBY kontrolowac obecnosc nosnika
w napedzie

> Takie sprawdzanie byłoby nadmiarowe i podatne na wyścigi (co w przypadku
> wyjęcia płyty między wywołaniem funkcji a instalacją pakietu?).

W takim wypadku program instalacyjny wyksztusil by blad instalacji pakietu
X, a potem zatrzymal sie na pakiecie X++, natomiast aktualnie program
wypluje liczbe bledow, ktora rowna jest liczbie pakietow pozostalych do
instalacji i konczy instalacje jakby nigdy nic.

> Brak nośnika powoduje błąd instalacji pakietu i tyle, najwyżej tu jakaś
> reakcja powinna być.

Moze byc i tu tylko jak wtedy widzisz to rozwiazanie? w sensie kiedy
program sprawdza czy mozna dalej instalowac czy nie (blad w instalacji
pakietu moze nastapic z innej przyczyny niz wyciagniecie nosnika i jak
instalator ma rozpoznac czy blad lezy w braku nosnika czy np uszkodzeniu
nosnika?)

--
* Andrew 'cli3nt' Dyjak && cli3nt{at}bsd.miki.eu.org
* GG 1481104 && jid: cli3nt w jid.pl