[Ac64] Stan

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Pon, 28 Maj 2007, 18:43:36 CEST

On Monday 28 of May 2007, Marcin Król wrote:
> Z ciekawosci: chcesz przejsc na 64 bit z jakichs konkretnych powodow czy
> "ot tak, bo to 64 bit"?
Kupuję procek AMD Athlon 64 X2, więc dlaczego nie miałbym wykorzystać
możliwości tego sprzętu?

> IMO na desktopie, ba, nawet na niektorych serwerach
> (zalezy od uslug) optymalizacja pod i686 da Ci minimalnie szybszy system
> niz ta pod amd64.
U mnie z tych bardziej zasobożernych to są kompilacje i renderingi 3D. Nawet
jeśli uzyskam 10% przyrostu prędkości to zawsze będzie to coś. Tym bardziej,
że jeśli pakiety amd64 nie sprawiają większych trudności niż i686, to koszt
jest niewielki.

> No chyba, ze owa maszyna to bedzie prawdziwe 64 bit czyli
> AMD Opteron albo Intel Itanium. Inne procki to nadal 32 bity +
> rozszerzenia.
W sprzęcie niestety nie siędzę zbyt dobrze, więc trudno mi powiedzieć. AMD
chwali się, że Athlon 64 X2 jest 64-ro bitowy, ale pewnie można to sobie w
buty wsadzić.

Pozdrawiam
Beorn

--