[Ac64] Stan

Marcin Król hawk w limanowa.net
Pon, 28 Maj 2007, 19:45:16 CEST

> O ciekawe rzeczy prawisz :) Powiedz mi proszę czym się w takim razie
> różni implementacja 64 bitów Opterona od tej z Athlona 64 i nowszych
> Sempronów?

Dobra. Zrewidowalem w googlach swoja przestarzala badz co badz wiedze w tym
temacie. Wychodzi na to, ze tylko Itanium jest prawidziwie 64-bitowym prockiem.
Opteron podobnie jak AMD64 czy Pentium/Core2 to wszystko rozszerzenia badz
emulacja, ale ze to OT to skonczmy watek albo przejdzmy na inna liste. Hm. Chyba
zadna sie nie nada :)

Piszac maila mialem jedynie zamiar zorientowac sie czy Beron wie, iz tylko
niektore programy czy aplikacje tudziez rodzaje obliczen skorzystaja z
64bitowych rozszerzen procka podczac gdy inne zamiast zyskac na wydajnosci to
straca. Uprzedzajac pytanie, ktore zyskaja, a ktore straca odsylam do googla.
Pelno tam benchmarkow 32bit vs 64bit poczawszy od gier, przed kodowanie i
obrobke audio/wideo do baz SQLowych i tym podobnych.

M.