[Ac64] Stan

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Pon, 28 Maj 2007, 21:44:56 CEST

Paweł Sikora wrote:
> gdy na rynek wkraczaly opterony, to na http://www.anandtech.com/
> byly takie ladne testy przeprowadzone na m$ windows server
> + m$ sql, ktore miazdzyly konkurencyjne xeony zarowno pod wzgledem
> cenowym jak i wydajnosciowym. jednyny znany mi powod dla ktorego
> kupuje sie ten badziew od intela, to te wspaniale nalepki w stylu
> "zgodny z m$", "zalecany przez ...". tak sie niestety dzieje,
> gdy o zakupach decyduja ciecie z marketinku, a nie administratorzy ;)

I tak faktycznie kiedyś było, niemniej Xeony dwurdzeniowe w nowej
technologii skutecznie dorównały AMD wydajnością a szybkie wprowadzenie
4 rdzeni przez Intela spowodowało przegonienie CPU AMD. AMD ma ponad
dziewięć miesięcy opóźnienia ze swoimi czterordzeniowymi układami, to
czego się po nich spodziewam to większej wydajności w bazach danych
gdzie dostęp do pamięci jest dosyć istotny, ale obecnie AMD utraciło
palmę pierwszeństwa. Intel też nie spoczął na laurach i za jakiś czas
wzorem AMD być może zobaczymy zintegrowany kontroler pamięci w CPU,
potencjał Intela jest dużo większy zarówno pod względem kasy
marketingowej, jak i szybkości zasypywania rynku różnymi odmianami CPU,
na dodatek ceny też ma ostatnio całkiem niezłe. Wady serwerów
intelowskich to niesamowicie grzejąca się pamięć FB-DIMM jak i chipsety,
szczególnie mostek północny. Ja w każdym razie jestem daleki od
nazywania obecnych CPU Intela czy też AMD badziewiem :)

Artur