[Ac64] Stan

Artur Flinta aflinta w at.kernel.pl
Czw, 31 Maj 2007, 22:38:31 CEST

Grzesiek Pycia wrote:
> No a wydajnośc też nie jest jakoś kosmicznie większa raz więcej raz
> mniej srednio wychodzi po równo. A żawsze można kupić płyte pod dwa

Wydajność obecnie różni się znacznie, zwłaszcza, że Intel oferuje CPU 4
rdzeniowe, które w kilku zastosowaniach są praktycznie dwa razy szybsze
od 2 rdzeniowych (a różnica w cenie wcale nie jest duża). AMD nie będzie
miało 4 rdzeni jeszcze przez jakiś czas, nawet nie ma sampli by
sprawdzić, czy obecne płyty główne faktycznie będą działać z Quad Core.
Co więcej, nie wiem czy AMD podoła wojnie cenowej jaką szykuje Intel, bo
przeceny jakie widać w cennikach na lipiec naprawdę porażają. Mam tylko
nadzieję, że AMD się nie ugnie i zareaguje podobnie, bo mimo mojej
wielkiej sympatii dla nich, uważam, że  po ostatnich sukcesach z udanym
wprowadzeniem rozszerzeń 64bit i sensownego rozwiązania dwurdzeniowego
teraz nieco zaspali. Sam jestem ciekaw na ile HyperTransport i Quad Core
zaprojektowany tak jak trzeba a nie sklejka sprawdzi się w starciu z
obecnymi Intelami. W maszynach 4way jestem o los AMD spokojny, ale w
Dual i Single CPU jakoś są ostatnio mało aktywni.

Artur