SPECS: coppermine-gallery.spec - upgrade to 1.4.14 (sec fixes!), -...

Patryk Zawadzki patrys w pld-linux.org
Wto, 13 Lis 2007, 16:39:18 CET

13-11-07, Tomasz Pala <gotar w polanet.pl> napisał(a):
> Masz na myśli jego komunikaty, czy dane zdjęć? Komunikaty są dobrze
> tylko przy UTF-8, natomiast z danymi zdjęć jest nieco dziwnie. Stara
> wersja (1.14.1) na starym mysql chodzi ok, przeniesiona na nowe mysql
> krzaczy, a nowy CPG na nowym mysql też jest ok. Z taką tylko uwagą, że
> dość dziwnie korzysta z samej bazy - mianowicie gdy jest zainicjowana
> jako latin2 przechowuje unikod (widać to bezpośrednio w plikach bazy,
> a dostęp np. spod phpMyAdmina pokazuje krzaki). Przełączenie bazy na
> UTF8 powoduje, że zapisuje w niej dwukrotnie zunikodowane znaki (sic!),
> [...]

A jakie kodowanie ustawia do komunikacji z bazą? Jeśli nie ustawia, to
może się okazać, że mysql ma domyślnie dla php latin1 i jeśli baza
jest w UTF-8, to sam mysql słusznie przekodowuje format z latin1 na
unikod przy pisaniu i odkodowuje przy czytaniu z bazy.

Hint: na przykład USE NAMES w SQL.

--
Patryk Zawadzki
PLD Linux Distribution