SPECS: coppermine-gallery.spec - upgrade to 1.4.14 (sec fixes!), -...

Daniel Mroz beorn w alpha.pl
Wto, 13 Lis 2007, 16:54:41 CET

On Tuesday 13 November 2007 16:39:18 Patryk Zawadzki wrote:
> A jakie kodowanie ustawia do komunikacji z bazą? Jeśli nie ustawia, to
> może się okazać, że mysql ma domyślnie dla php latin1 i jeśli baza
> jest w UTF-8, to sam mysql słusznie przekodowuje format z latin1 na
> unikod przy pisaniu i odkodowuje przy czytaniu z bazy.
OK, zainicjowałem bazę w UTF8, do mysqld.conf wrzuciłem:

character-set-server=utf8
default-character-set = utf8

Odpaliłem setup CPG i jest OK. Wszystkie krzaczki polskie są prawidłowe.
Muszę jeszcze tylko zwalczyć niemożność ustawienia języka polskiego, brak
wyświetlania informacji EXIF oraz poszukać pluginu do automgicznego obracania
fotek na podstawie EXIF.

Pozdrawiam
Beorn

--