[AC] rc-scripts-0.4.1.13-1 i szyfrowane wolumeny LVM/MD

Pepe pepe w kamol.net
Śro, 28 Lis 2007, 11:40:41 CET

On Wed, 28 Nov 2007 11:07:53 +0100
Jacek Konieczny <jajcus w jajcus.net> wrote:

> A co w przypadku, gdy szyfrowany jest fizyczny wolumen, a dopiero na
> tym jest postawiony LVM? Ja używam takiej właśnie konfiguracji (ale i
> tak nie wykorzystując tego co jest w rc-scripts, bo szyfrowane mam
> całe /, a więc wszystko startuje już w initramfs).

Przyznaję o tym nie pomyślałem.

> Poprawka, która poprawia jedną konfigurację psując inną (która
> dotychczas działała) jest IMHO nie do przyjęcia.

Ok, tylko że to co jest teraz też nie jest prawidłowym rozwiązaniem.

Czyli zby obsłużyć wszystkie przypadki należało by "próbować" uruchomić
szyfrowanie trzy razy:
 - dla fizycznych dysków/partycji,
 - dla soft RAID,
 - i na końcu dla LVM.

Czy jest jeszcze jakiś inny przypadek który należy uwzględnić?

Dodatkowo aktywowanie swap'a należało by przesunąć na koniec tego
"łańcuszka".

I jeszcze jedno pytanie, czy całą tą operację należy wykonać przed czy
po ładowaniu modułów z /etc/modules ?

Pozdrawiam.

--
Pepe