Co z tym PLD? (fwd z discuss)

Daniel Mróz beorn w alpha.pl
Pon, 1 Paź 2007, 08:34:37 CEST

On Saturday 29 of September 2007, Łukasz Krotowski wrote:
> (*) X11 zamiast xorg (a buntu ma Compiza i kostkę), starszy kernel,
> Gtk+2 2.8, Gnome jakieśtam (pewnie też stare).
Stare gcc i glibc, to najbardziej boli. Coraz więcej nowych wersji softu
wymaga gcc3.4/4 (np. Blender) i jakichś kosmicznych wersji glibc (tutaj
komercyjne pakiety przodują).
Same pakiety w Ac takie stare nie są, ale desktopowcy chcą najświeższego
oprogramowania gdyż ostatnio rozwój niektórych aplikacji zaczął gnać jak
szalony. Nie mówię tutaj o pogoni za numerkami, ale o pogoni za nowymi,
bardzo użytecznymi ficzerami. Oczywiście, można sobie przebudować ze SPECa
dla Th, ale np. w moim przypadku (nie przelazłem jeszcze na Th) wiąże się to
z edycją SPECa i zamianie "Req: python >= 1:2.5" -> "Req: python >=
1:2.4", "Req: xorg-duperszmity" -> "Req: X11-devel" itp., a userzy
niekoniecznie muszą wiedzieć jak to zrobić żeby nie popsuć o kombinowaniu z
zależnościami nie wspominając.
Ti może być tutaj bardzo dobrym rozwiązaniem o ile będzie dostępny także w
postaci działających snapshotów w instalatorem[1] (szary użytkownik nie wie
co to chroot).

[1] Proces dostosowywania Anakondy do PLD chyba jeszcze się nie zakończył,
więc instalator musiałby być jakiś prosty, np. w postaci skryptu
automatyzującego opereacje wykonywane obecnie ręcznie przy pomocy chroot.
Achh... Prowizorka... To był fajny instalator...

(ten post służy jedynie wygenerowaniu ruchu na liście aby nikt sie nie
skarżył, że mało maili się przewija przez grupę)

Pozdrawiam
Beorn

--
Daniel 'Beorn' Mróz <beorn w alpha.pl>    http://127.0.0.1/beorn