[TH] zła kolejność instalcji pakietów przez poldka

Rafał Cygnarowski zswi w pers.pl
Pon, 24 Wrz 2007, 12:26:50 CEST

Dnia poniedziałek, 24 września 2007, Patryk Zawadzki napisał:

> Ostatnio jak testowałem konkurencję poldka, która używa bezpośrednio
> librpm zamiast wołać binarkę rpm, to problemy z kolejnością w
> transakcji miał właśnie poldek (ma własny algorytm sortowania).
>
> Poza tym - nawet, jeśli znajdziemy błąd w rpm, to lepiej naprawić go
> właśnie tam, a nie obchodzić w innym programie.

To nie tyle błąd co brak wsparcia i niestety tak jest od ponad kilku lat.
Jeszcze za czasów Kłoczka, gdy pojawiły się Pre/Post Req był z tym problem.
Ale wtedy jakoś to jeszcze działało podczas instalacji (podczas
odinstalowywania pakietów to była zupełnie inna bajka - Pre/Post były
ignorowane w całej rozciągłości i rpm odinstalowywał pakiety w takiej samej
kolejności w jakiej były podane w lini poleceń - zresztą nadal tak jest, a
przynajmniej było jeszcze ze 2 miechy temu, gdy to sprawdzałem).

Ostatnio gdzieś w wątku na grupie ktoś wspomniał coś o całkowitym usunięciu
Pre/Post Req z rpm-a.

Pozdrawiam,
--
Rafał Cygnarowski
rafi w pers.pl

PS. Osobiście czekam już od kilku lat, żeby rpm ładnie radził sobie z
zależnościami (i wolałbym posiadać działającego poprawnie rpm-a), ale
doczekać się nie mogę, więc już wolę tego poldka, który miesza w kolejności
instalacji pakietów niż zawsze nie działającego rpm-a.