[Th] Po upgrade xservera i Mesy zdycha kwin

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Pon, 7 Kwi 2008, 21:08:41 CEST

Dnia poniedziałek, 7 kwietnia 2008, Patryk Zawadzki napisał:
[...]
> Zainstaluj kernel 2.6.24.4 i apport, a potem przyślij kompletny log
> padu z /var/crash (apport to narzędzie do automatycznego łapania
> crashlogów z całego systemu).

Sprawdziłem pod 2.6.24.4-0.1 z zainstalowanym i uruchomionym apportem, jak
sugerowałeś. Wywróciło się jak się wywraca - to znaczy kwin się nie
odpalił, kilka innych aplikacji (kmail, yaquake) odpalające się zazwyczaj
podczas startu też nie wstało. W logach X-ów nic, w /var/crash totalnie nic
(pusty katalog), natomiast w /tmp/xerr-ed-:0 pojawiło się o wiele więcej
(kilka) niż normalnie (jeden) wpis postaci:

Could not find '' executable.

Zauważyłem natomiast, że kwin startuje średnio co drugi raz - jedno
odpalenie nie wstaje, drugie wstaje. Ale nie na 100%, bo czasami potrafi
nie wstać poprawnie kilka razy pod rząd. Natomiast zawsze się podnosi jeśli
odpalę startkde z terminala (w .Xclients tylko exec xterm, potem w nim
robię startkde).

Zupełnie nie rozumiem tej sytuacji.