libdumbtts.spec - czy dobrze zrobiłem?

Tomasz Wittner tomasz.wittner w gmail.com
Pon, 14 Kwi 2008, 22:10:56 CEST

On Saturday 12 of April 2008, 11:40, Bohdan R. Rau wrote:

> To już było po adapterze :)

> Dobrze wiedzieć.
nie ma potrzeby definiować C = gcc - zmienna CC w Makefilach automatycznie
jest ustawiana na gcc, i takiej nazwy zwykło (CC) się używać. Zmienna CC make
ustawiamy w specach na "%{__cc}". Używamy CFLAGS="%{rpmcflags}" do
przekazywania flag do kompilacji. Używamy LDFLAGS="%{rpmldflags}" do
przekazania flag dla linkera. Efekt:
make: Entering directory `/home/users/tw/rpm/BUILD/libdumbtts-0.1.1/src'
ccache
pentium4-pld-linux-gcc -O2 -fno-strict-aliasing -fwrapv -march=prescott -mmmx -msse -msse2 -msse3    -c -o
libdumbtts.o libdumbtts.c
ccache
pentium4-pld-linux-gcc -O2 -fno-strict-aliasing -fwrapv -march=prescott -mmmx -msse -msse2 -msse3  -shared -Wl,-soname,libdumbtts.so.0 -o
libdumbtts.so libdumbtts.c libdumbtts.h

Nie znam się na linkowaniu, nie jestem pewien, czy dokładnie to tak powinno
wyglądać i generalnie nie zajmuje mnie to - od tego są autotoolsy, które się
tym zajmują.