Automatyka-ng

Rafał Cygnarowski zswi w pers.pl
Wto, 5 Lut 2008, 06:10:12 CET

Monday 04 February 2008 23:58:16 Piotr Budny napisał(a):
> Założenia buildera:
> - prosta instalacja,
> - manipulacja zadaniami (start, start opóźniony, stop, pauza, wznowienie o
> określonym czasie, restart o określonym czasie, restart po zbudowaniu
> czegośtam, wywłaszczanie, priorytet),
> - agaran w FN: wysylanie zlecen z zaleznosciami ktore gwarantuja ze poleca w
> prawidlowej kolejnsoci,
> - wysłanie eventu np: "src-package-ready",
> - "doinstaluj pakiet", "wyinstaluj pakiet"
> - swobodny dostęp do danych o zadaniach
> - puste środowisko buildera (np. do szukania zależności),

Propozycja: do tego wszystkiego ładne (g)ui, z którego każdy developer ma
prawo zarządać budowania, a osoby z uprawnieniami mają możliwość puścić to
jednym kliknięciem na buildery.

Myślałem już od jakiegoś czasu nad czymś w rodzaju "Centrum PLD" - aplikacji,
która służyłaby nie tylko developerom, ale również użytkownikom. Zawierałaby
m.in. możliwość składania zleceń budowania przez developerów, puszczania tego
na buildery przez osoby uprawnione, przeglądania buildlogów, składania
raportów o błędach i sugestie, monitorowała o stanach zleceń i błędów (te
które złożyła dana osoba automatycznie znajdowałby się na jej
liście "obserwacji" i jednym kliknięciem mogłaby sprawdzić jaki jest stan
tegoż...).

i żeby nie było... kto to zrobi... - mogę sie tego zadania podjąć, ale z
zastrzeżeniami:
- będzie zainteresowanie
- znajdzie się serwer (najlepiej MySQL) do trzymania tegoż
- będzie serwer do hostowania aplikacji po stronie serwera
- znajdą się osoby, które znają się na np. puszczaniu zleceń, aktualnym
systemie bugtrack (nadal coś mamy? - już od dłuższego czasu przestałem
dostawać maile z pld-bug-listy...) i będą chętne wspomóc PRZYNAJMNIEJ swoją
wiedzą
- całość zostałaby napisana w Qt4
- nie zostanę zlinczowany za brak postępu z powodu braku czasu do pracy nad
projektem... :/

Pozdrawiam,
--
Rafał Cygnarowski