Samba otwarta na wszystko...

Daniel Dawid Majewski light-i w o2.pl
Nie, 10 Lut 2008, 18:06:06 CET

Pewnego dnia wpadła wieść od Przemysław Sztoch i powiedziała :

> Należy wtedy pamiętać, aby w DHCP publikować prawidłowy IP z serwerem
> WINS, bo bez tego sieć źle działa.
Oczywiście, mam w /etc/dhcpd.conf :
        option netbios-name-servers     192.168.10.10;
> Zapewne samba nie nasłuchuje pakietów rozgłoszeniowych.
> Wg mojego doświadczenia warto też ustawić w DHCP trybu pracy tylko z
> WINS (nawet nie hybrydowy - czyli jak nie działa WINS to używaj jako
> zapas trybu rozgłoszeniowego).
Hmm... ?
Mam hybrydowy, nie ma problemów (sieciunia w firmie, max. 10 klientów
typu Windows) :
# The NetBIOS node type option  allows  NetBIOS  over  TCP/IP  clients
# which  are  configurable  to  be  configured  as  described  in  RFC
# 1001/1002.  The value is specified as a single octet  which  identi-
# fies the client type.
#
# Possible node types are:
#
# 1    B-node: Broadcast - no WINS
#
# 2    P-node: Peer - WINS only.
#
# 4    M-node: Mixed - broadcast, then WINS
#
# 8    H-node: Hybrid - WINS, then broadcast
        option netbios-node-type 8;

--
Pozdrawiam,
Daniel Dawid Majewski