kvm.spec - zdublowane moduły kernela

Kamil Dziedzic kamil.listy w klecza.pl
Sob, 5 Sty 2008, 11:40:45 CET

Dnia czwartek 03 styczeń 2008, Piotr Grymkowski napisał:
> (a tak przy okazji jak ten pakiet
> zainstaluje to który moduł kvm będzie się ładował? Ten od jądra czy
> zainstalowany, w katalogu misc?)
Proste testy wykazały, że zawsze te od jądra.

> No to u mnie na maszynie:
> Linux carnage 2.6.22.15-1 #1 SMP Fri Dec 14 21:57:03 UTC 2007 x86_64
> AMD_Turion(tm)_64_X2_Mobile_Technology_TL-50 PLD Linux
> czyli ze wsparciem dla svm czy tam czegoś, działa ale częściowo. Bez modułu
> kernelowego śmiga aż miło, z modułem kernelowym (o naszym cały czas mówię)
> tak jak pisałeś czarny ekran. Zainstalowałem zatem kernel-misc-kvm (może by
> to coś zmieniło) ale kupa ciągle to samo
Pobawiłem się trochę. Wywaliłem na siłę moduły kernela:
mv /lib/modules/2.6.22.15-1/kernel/drivers/kvm /root/kvm
depmod
rmmod kvm_amd
rmmod kvm
modprobe kvm_amd

I kvm zaczął chodzić z załadowanym modułem z kernel-misc-kvm.

Wychodzi więc na to, że spsuty jest kvm dostarczany z kernelem. Ten z kvm.spec
śmiga. Ja się nie znaju więc czy jakiś kernelowy guru może mi odpowiedzieć na
dwa pytania?
1. Zostawić kvm.spec w spokoju i z niego budować moduły kvm dla kernela a z
kernela je usunąć? Czy w drugą stronę? Wywalić te z kvm.spec a poprawić te z
kernel.spec?
2. Jeśli poprawić te z kernel.spec to czy jest ktoś chętny?:p Ja raczej nie
będę umiał.

--
Pozdrawiam, Kamil Dziedzic