pld cvs -> hg (dawno temu jako cvs -> svn)

Patryk Zawadzki patrys w pld-linux.org
Pią, 6 Cze 2008, 16:34:56 CEST

2008/6/6 Paweł Sikora <pluto w agmk.net>:
> o git-ie czytalem, ze jest klopotliwy w zarzadzniu po stronie
> serwera. trzeba tam jakies repacki metadanych robic
> systematycznie, bo sie strasznie rozpasa.

Nie wiem, używam klienta, nigdy nie trzymałem własnego serwera. Jak
często jest repakowane na przykład drzewko kernela? Jeśli im dla
przykładu wystarczy zrobić to raz do roku, to nam pewnie raz na 10 lat
będzie aż nadto.

> svn nie radzi sobie z podejsciem flat/hier bez dodatkowej
> skryptologii, ma kiepski mechnike mergowania
> i nie jest systemem rozproszonym.

Nie radzi. Wcześniej napisałem, co myślę o płaskiej hierarchii. Działa
tylko z vimem i emacsem. Masowe commity trafiają się raz na ruski rok
i równie dobrze można je zrobić podając kilka ścieżek do commita. Co
do masowych - SVN obsługuje atomic commits i pozwala jednym poleceniem
pobrać pakiet ze wszystkimi patchami w _pasujących_ _wersjach_, nawet
jeśli nie były wcześniej otagowane.

> mercurial ztcw nie ma wad git-a i svn-a,
> dobrze radzi sobie z merge i np. uzywaja go chlopaki
> z opensolarisa ;)

Mercurial ma akurat najmniejsze pokrycie chyba z tej czwórki.

> bazaar-a nie znam.

Cały dział "code" na Launchpad.net to jedno wielkie repo Bazaara.

--
Patryk Zawadzki
PLD Linux Distribution