poldek i wyłączenie suggests przy aktualizacji

Tomasz Pala gotar w polanet.pl
Sob, 7 Cze 2008, 10:06:48 CEST

On Sat, Jun 07, 2008 at 02:11:52 +0200, Pawel Golaszewski wrote:

> Mając zarejestrowaną odpowiedzi na pytanie można wiele rzeczy zrobić:
> - robimy upgrade pakietu - pytamy tylko o różnice,

Ale do tego nie jest potrzebna znajomość odpowiedzi - ta odpowiedź
egzystuje w obecnym stanie systemu, należy zapytać tylko o S, których
wcześniej nie było w danym pakiecie (i które nie są już zainstalowane w
systemie oczywiście).

> - instaluję zupełnie inny pakiet - można pominąć pytania o sugerowaną
>   paczkę, jeżeli wcześniej przy innej okazji było pytanie o to,

A to nie jest chyba najlepszy pomysł - to, że pakiet X jest mi potrzebny
do jakiegoś zadania i nie widzę potrzeby włączania w nim funkcjonalności
F wcale nie znaczy, że nie będę jej chciał mieć w pakiecie Y.
Przykładowo mailcap będzie proponował (dziś mu może dopiszę) unzipa -
jeśli kogoś nie interesuje podglądanie zawartości archiwum z poziomu
programu pocztowego (nawet nie wiem, co poza muttem i elinksem umie
korzystać z mailcapa), to wcale nie znaczy, że nie będzie chciał mieć
tego pakietu zainstalowanego razem z mc. Krótko mówiąc, zależnie od
kolejności instalowania pakietów możesz komuś usunąć z listy propozycji
pakiet, który chce mieć.

--
Tomasz Pala <gotar w pld-linux.org>