pld cvs -> hg (dawno temu jako cvs -> svn)

Jakub Bogusz qboosh w pld-linux.org
Pon, 16 Cze 2008, 21:40:59 CEST

On Mon, Jun 16, 2008 at 01:02:50PM +0200, Arkadiusz Miskiewicz wrote:

> Mnie płaskie SPECS jest zbędne. Zawsze można grep blah git/*/*.spec puścić.

Command line too long.

Ale powiedzmy, że płaskie SPECS jestem w stanie sobie zrobić tworząc
katalog z hardlinkami do speców w osobnych podkatalogach. Tylko teraz...

> Imo jeśli np. git to każdy pakiet jako osobne repo gita.

ile czasu, łącza i miejsca na lokalną kopię wymaga pociągnięcie oraz
uaktualnienie wszystkich speców (+źródeł, jeśli się nie da ich
oddzielić)?

Jeżeli będzie to powiedzmy 2 razy więcej niż teraz - do przeżycia.
Jeżeli 20 czy 100 - ENOWAY.
Jako punkt odniesienia: SPECS + SPECS/CVS zajmuje mi ok. 85MB.
cvs -z3 up po 512kb/s IIRC ok. 5-15 minut.

Odnoście zastosowań płaskiego SPECS:
- praca na samych specach, jak czyszczenie czy tłumaczenia
- zmiany masowe, unifikacja
- grep -r (przy strukturze drzewiastej ze źródłami wymagany tak łatwo
  się nie da, wymagany przynajmniej jednolinijkowiec z findem i więcej
  czasu)
- pldnotify (jw)

Co do płaskiego SOURCES - bardzo mi nie zależy, ale już się przydawał
przy masowych poprawkach w *.init, *.pam, *.desktop.

Musi się dać odszukać wszystkie pliki .init czy .desktop bez ciągnięcia
kilku GB po sieci.

--
Jakub Bogusz    http://qboosh.pl/