Paczki kernelowe i ich wersjonowanie

Łukasz Maśko ed w yen.ipipan.waw.pl
Pon, 30 Cze 2008, 08:08:26 CEST

Dnia niedziela, 29 czerwca 2008, Pawel Golaszewski napisał:
> ----- Message Text -----
> Witam,
>
> Kto mi powie jaki sens ma obecny sposób wersjonowania?
>
> Zwykle do tej pory stosowałem instalację kerneli w ten sposób, że
> wszystkie paczki kernelowe ręcznie instalowałem jak "-i". Jeżeli po
> restarcie wszystko grało to odinstalowywałem stary kernel (a czasem go
> zostawiałem, jezeli miałem ku temu powód).
>
> Obecnie nie jest to możliwe, jeżeli kernel różni się tylko release...

Z tego co pamiętam to chodziło o to, żeby np. nie trzeba było zawsze
przekompilowywać wszystkich modułów kernela niewchodzących w skład paczki
(sterowniki graficzne, sieciowe, itp.). Jak każde rozwiązanie, ma to swoje
wady i zalety. Ja też mam kilka kerneli. Specjalnie trzymam jeden starszy,
bo robię najpierw uninstal najnowszego, potem instal -i nowego. Zakładając,
że kernele z tym samym release mało się od siebie różnią, to jest to
całkiem dobre rozwiązanie.